Elon Musk Tesla Supercharger ekibini değiştiriyor
Elon Musk’ın sürpriz bir kararla Tesla’nın elektrikli araç şarj ağından sorumlu ekibi işten çıkarması, otomobil üreticileri ve sektör profesyonelleri arasında belirsizliğe neden oldu. General Motors ve Ford gibi şirketlerle elektrikli araçlarının Tesla’nın Supercharger ağını kullanması için daha önce yapılan anlaşmalara rağmen, bu işbirliklerinin geleceği artık belirsiz.
İşten çıkarılan Rebecca Tinucci liderliğindeki ekip, Tesla’nın Supercharger sisteminin işletilmesi ve bakımında çok önemliydi. Bu karar, Tesla’nın ağını diğer elektrikli araç üreticilerine açmasının ardından geldi; bu hamle Başkan Joe Biden tarafından övüldü ve Tesla’yı Kuzey Amerika Şarj Standardı (NACS) sistemi için federal sübvansiyonlar alacak şekilde konumlandırdı.
Musk, Tesla’nın Supercharger ağını genişletmeye devam edeceğini, ancak mevcut konumları korumaya odaklanarak daha yavaş bir hızda devam edeceğini belirtti. Bu açıklama, bir Supercharger ağı tedarikçisi olan Bullet EV Charging Solutions’ın eş CEO’su Andres Pinter’in ani değişiklik karşısında şok olduğunu ifade ettiği endişelerin ortasında geldi.
Hem GM hem de Ford, elektrikli araçlarını uyumlu konektörlerle donatma planlarının değişmediğini, ancak olası etkiler için durumu yakından izlediklerini belirtti.
Bazıları Musk’ın kararının daha uygun maliyetli bir ekip oluşturmak için stratejik bir hamle olabileceğini düşünüyor. Bu gelişme, Tesla’nın ilk çeyrek kâr ve gelirinde düşüş bildirerek 2021’den bu yana ilk çeyrek düşüşünü kaydetmesinin ardından geldi. Supercharger ağı harcamalarındaki azalma, diğer yüksek büyüme projeleri için nakit tasarrufu sağlamaya yönelik daha geniş bir çabanın parçası olabilir.
Wedbush Securities analisti Dan Ives, Musk’ın Tesla’nın finansal baskılar ışığında zor kararlar alması gerektiğinin sinyalini verdiğini öne sürdü. Morningstar analisti Seth Goldstein da Tesla’nın yavaşlayan büyüme karşısında harcamalarını ayarlamaya odaklandığını belirtti.
Geleneksel otomobil üreticileri şarj ağını istikrarlı bir gelir kaynağı olarak görürken, Musk bunu farklı bir şekilde değerlendirebilir ve NACS standardı geniş çapta benimsendiğine göre işi düzene sokmayı veya elden çıkarmayı düşünebilir.
Güvenilirliği ve stratejik konumlarıyla bilinen Tesla Supercharger ağı önemli bir değere sahip olabilir. Aralarında Mercedes, GM, Stellantis, Honda, BMW ve Hyundai-Kia’nın da bulunduğu yedi büyük otomobil üreticisinin rakip bir hızlı şarj ağı geliştirmek üzere geçen yıl Ionna adlı bir ortak girişim kurması da bunun bir göstergesi.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.